گزارش برنامه صعود به قله زرنج- 96/08/26

موقعيت: ١٥ كيلومتري جنوب شرقي مراغه
تاريخ اجرا: ٩٦/٨/٢٦
سرپرست برنامه: فرهاد فتح عليزاده
روز جمعه ساعت ۶:۰۵ صبح با استفاده از يك دستگاه ميني بوس از جلوی دفتر باشگاه به مقصد مراغه حرکت کردیم و ساعت ۸:۱۵ بمدت ۲۰ دقیقه در شهر بناب براي صرف صبحانه توقف كرديم و سپس به حرکت خود به سمت مراغه ادامه داديم.
كوه زرنج در جنوب شرقي مراغه واقع است. از چندين مسير مي توان كوه زرنج را صعود نمود. مسير دره گشايش، روستاي امير قشلاق و روستاي تازه كند سفلي كه مبدا صعود ما از روستاي تازه كند سفلي در نظر گرفته شده بود. براي رسيدن به مبدا صعود بايد در جاده مراغه - تهران به روستاي تازه كند سفلي واقع در ٤ كيلومتري ايستگاه راه اهن رفته و از داخل روستا جاده اي به طول ١٠ كيلومتر را تا كنار رودخانه مردق طي كرد. ساعت ٩:٤٥ به كنار رودخانه رسيديم. اين محل مبدا رسيدن به غار هامپوييل نيز مي باشد. با عبور از پل سنگي طبيعي كف رودخانه مي توان روي يال منتهي به قله زرنج قرار گرفت.
بعد از آماده شدن و کمی ورزش برای گرم کردن بدن، ساعت ۱۰ به آرامی شروع به صعود کردیم و به علت شیب مسير که نسبتا تند هست با سرعت ملایم به صعود ادامه می دادیم و ساعت ۱۲:۴۵به قله رسیدیم . ارتفاع قله زرنج تقريبا ٢٠٥٠ متر است. بعد از نیم ساعت استراحت و تغذیه شروع به پايين امدن كرديم و ساعت ۱۴:۳۰ پای کوه رسیدیم و بعد از ناهار و کمی استراحت در کنار رودخانه ساعت ۱۶ سوار ماشین شدیم و به تبریز برگشتیم.
سرقدم: فرهاد فتح عليزاده
مسول فني: رضا الله قلي
مسول امداد: حجت خادم
تعداد اعضاي شركت كننده: ٩ نفر
تعداد مهمان: ٢ نفر
با تشکر از مدیریت محترم باشگاه الپ
فرهاد فتح عليزاده

باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز...
ما را در سایت باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alptabriza بازدید : 254 تاريخ : سه شنبه 7 آذر 1396 ساعت: 11:55