گزارش برنامه قله چیچکلی آذرشهر 2920 متر

طبق تقویم شش ماهه دوم باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز در مورخ 14 مهر، تیم 26 نفره جهت اجرای یک برنامه کوهپیمایی در سطح B1+ در منطقه آذرشهر جهت صعود قله چیچکلی آماده و محیا گردید،
زمان حرکت روز جمعه ساعت 6 صبح تعیین شد و بعد از حدود یک ساعت رانندگی به شهر آذرشهر رسیدیم و بعد از صرف صبحانه به سمت روستای امیر دیزج حرکت کردیم، روستای امیر دیزج یا به گویش محلی آلاکوزه در جنوب آذرشهر و بعد از روستاهای خراجو و بادامیار قرار دارد ساعت 8:40 دقیقه همنوردان در روستای امیر دیزج آماده حرکت بودند و از میان کوچه های روستا به مسیر اصلی کوهپیمایی منتقل شدیم و بعد از انجام چند حرکت کششی و گرم کردن بدن به مدیریت خانم صباحی در مسیر کوهپیمایی قرار گرفتیم، بخاطر فصل برداشت گردو، باغدارهای امیر دیزج با سخاوت روستایی خود از ما استقبال کردند و در اول صبح طعم ناب گردوی تازه را چشیدیم، هوای معتدل و آفتابی نوید برنامه جذابی را میداد، تا ساعت 11 به محل یکی از چشمه های مسیر کوهپیمایی رسیدیم و به استراحت پرداختیم در زمان استراحت همزمان با تدریس استاد عزیزمان آقای بهمن آقاجانی درباره رعد و برق و اصول رعایت موارد ایمنی، دانسته های خود را کامل تر کردیم، بعد از اندکی استراحت و نوشیدن آب زلال چشمه به سمت دره ای موسوم به جهنم دره سی، (دره جهنم) ادامه مسیر دادیم، این دره برخلاف نامگذاری، بسیار زیبا و جذاب میباشد و همواره از کف دره آبی باریکه ای جاریست، زیباییهای دره چنان ما را مجذوب خود کرده بود که متوجه طول مسیر نبودیم ساعت 12 به سمت یال منتهی به قله فرعی از دره خارج شدیم و با حرکتها زیگزاگ و پیمایش مسیر با شیب ملایم تا ساعت 13:20 پیش رفتیم ودر شیب انتهایی منتهی به قله به استراحت مختصری پرداختیم و در تلاش آخر به قله چیچکلی افتخار صعود را پیدا کردیم،
ساعت 14:20 دقیقه و آمار GPS ارتفاع 2920 متر و پیمایش 11 کیلومتر مسافت را نشان میداد.
عکسهای یادگاری دسته جمعی و انفرادی نشان از خداحافظی از قله بود و بعد از بررسی های میدانی و شرایط جوی حاکم که نشان از پایداری هوا تا ساعتهای اینده بود، مسیر بازگشت را همان مسیر صعود انتخاب کردیم و به کف دره منتقل شدیم و به سمت روستا حرکت کردیم حدود ساعت 18 در نزدیکی روستا به استراحت پرداختیم و اندک تغذیه ای انجام دادیم و راس ساعت 19:30 با پیمایش حدود 22 کیلومتر به روستای امیر دیزج رسیدیم و برگی به دفتر خاطرات برنامه های کوهپیمایی به یاد ماندنی اضافه نمودیم.
اعضاء تیم چیچک:
8_سجاد پورمحله
9_امین پور محله
10_رضا طراح (سر قدم)
11_مهدی هدایی (کمک سرپرست و امداد گر )
12_بهمن آقاجانی (مسئول فنی)
13_محمد رضا شرافتمند (نفر آخر)
14_وحیدصادقی
26_رحمان ابراهیمی (سرپرست)

گزارش برنامه: رحمان ابراهیمی 96/7/16

+ نوشته شده در  سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ساعت 15  توسط باشگاه آلپ تبریز  |
باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز...
ما را در سایت باشگاه کوهنوردی و اسکی آلپ تبریز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alptabriza بازدید : 228 تاريخ : دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت: 18:18